melliiia

پزشکی سلامتی

melliiia

پزشکی سلامتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ممکن است شنیده باشید که برخی دوستان یا اعضای خانواده تان ، از گرگرفتگی و تعریق شبانه شکایت دارند. احتمالاً فکر می کنید که یائسگی تا چندین سال آینده برایتان اتفاق نخواهد افتاد. از این گذشته ، میانگین سنین یائسگی 51 سال است و بیشتر خانمها آن را بین 45 تا 55 سال تجربه می کنند. با این وجود ، حدود 1٪ از خانم ها تا قبل از 40 سالگی دچار این وضعیت میشوند. در موراد بسیار نادر ، این اتفاق میتواند در دهه ی 30 زندگی هم اتفاق بیفتد. وقتی این اتفاق بیفتد ، به عنوان یائسگی زودرس شناخته می شود.

 

در حالی که یائسگی واقعی هنگامی رخ می دهد که یک زن یک سال پریود نشده باشد ، علائم هشدار دهنده در زنان جوان و افراد بالای 40 سال یکسان است:

 

گرگرفتگی – هنگامی که گرگرفتگی در شب اتفاق بیفتد ، باعث تعریق شبانه و خواب ضعیف می شود.

پریودهای نامنظم یا از دست رفته که ممکن است با خشکی واژن ، ناتوانی جنسی ، مشکل در تمرکز و نوسانات روحی یا افسردگی همراه باشد.

اگر پریودهای شما نامنظم است – یا به پایان رسیده است- با پزشک خود صحبت کنید. در حالی که این علائم معمولاً نشانگر شروع یائسگی هستند ، اما می توانند ناشی از بیماریهای دیگر باشند و پزشک باید احتمال آن را رد کند.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۹/۰۴
  • melliiia shafie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی